From curatorship to algorithm

Creation of music tracks by Artificial Intelligence and digital libraries

Authors

  • Geórgia Cynara Coelho de Souza Universidade Estadual de Goiás – UEG/Universidade Federal de Goiás – UFG/Universidade de São Paulo – USP

DOI:

https://doi.org/10.29146/ecops.v25i1.27869

Keywords:

Music score, Artificial Intelligence, digital libraries, composition, curatorship.

Abstract

Aesthetic and professional implications of the use of Artificial Intelligence (AI) and digital music libraries in audiovisual music composition. Supported by bibliographic research on sound and music in audiovisual, reports and interviews with composers who deal with AI and/or libraries in their daily work (Abdalla, 2021; Pierrobom, 2021; Ludwig, 2018; Domene, 2018), we reflect on musical composition less as a result of an “author's creative impetus” and more like a complex curatorship of available sounds. 

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Author Biography

Geórgia Cynara Coelho de Souza, Universidade Estadual de Goiás – UEG/Universidade Federal de Goiás – UFG/Universidade de São Paulo – USP

Doutora e pós-doutoranda em Meios e Processos Audiovisuais pela ECA/USP. Mestre em Comunicação pela Universidade Federal de Goiás (UFG), especialista em Cinema e Educação pelo Instituto de Filosofia e Teologia de Goiás e graduada em Comunicação Social/Jornalismo pela UFG. É jornalista, musicista, compositora e docente titular do curso de Bacharelado em Cinema e Audiovisual da Universidade Estadual de Goiás (UEG) e do Programa de Pós-Graduação em Performances Culturais da UFG.

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Published

2022-06-21

How to Cite

Coelho de Souza, G. C. (2022). From curatorship to algorithm: Creation of music tracks by Artificial Intelligence and digital libraries . Revista Eco-Pós, 25(1), 301–319. https://doi.org/10.29146/ecops.v25i1.27869